آشپزی و دوستی
آشپزی و دوستی
غذاهای ایرانی و خارجی و انواع دسرها وخواص میوه ها
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم امروز یه روز پر از امید براتون باشه .امروز نمیخوام در مورد غذا چیزی بزارم بلکه در مورد ارزش غذایی آبزیان مطالب جالبی رو میخوام براتون بزارم امیدوارم  ازش استفاده کنید.

ارزش غذایی آبزیان

همه ما انسانها میدونیم که مصرف آبزیان تمامی پروتئین ها چربی ها و ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن را تآمین میکنند.ولی چیزهایی که از تحقیقات من به دست اومد موارد زیر هست که خیلی از شما عزیزان در مورد اون چیزی نمیدونید و حتی خود من هم تا هفته پیش چیزی نمیدونستم واقعآ فاجعه هست که در موردش چیزی نمیدونستم ولی الآن در موردش مطالب مفیدی میدونم و میخوام این مطالب مفید رو در اختیار شما دوستان قرار بدم با من همراه شوید.

بدن انسان به طور میانگین  روزانه به 75 گرم پروتئین نیاز دارد که از این میزان باید 40 گرم پروتئین حیوانی  باشد  بنا بر این  بهترین منبع پروتئین حیوانی گوشت ماهی و میگو هست.

آبزیان به لحاظ ویژگی هایی که الآن میگم از نظر ارزش تغذیه در اولویت مصرف هستند.

1-میزان هضم پذیری گوشت ماهی بین 89 و 96 درصداست  در حالی که این میزان  در گوشت مرغ بین 78 و 90 درصد است.

2-بیماریهای مشترک بین انسان  و آبزیان بسیار کمتر از بیماریهای مشترک انسان و دام است. بنابراین گوشت آبزیان  به مراتب سالم تر از گوشت  دام و طیور است.

3-غنی بودن گوشت ماهی از املاح معدنی مانند آهن و سلنیم و ید و کلسیم و منیزیم از ویژگی های گوشت آبزیان است.

4-غنی بودن گوشت آبزیان  از اسیدهای چرب امگا 3 از نظر تغذیه ای جایگاه خاصی  به آبزیان می دهد.

5-میزان اسید آمینه (تریپتوفان) موجود در گوشت آبزیان در مقایسه  با گوشت قرمز و مرغبالاتر هست. این اسید آمینه قابلیت تبدیل  به نیاسین (ب3) را دارد و مانند یک ویتامین در بافت بدن نقش تنظیم کننده  را ایفا می کند.

مهمترین ارزش غذایی آبزیان  در پایین بودن کلسترول آنها است. این خاصیت توآم با چربی امگا 3 ماهی که باعث کاهش تری گلسیرید خون میشه نقش مهمی در سلامت قلب و عروق ایفا میکنه. امگا 3 موجود در ماهی با رقیق کردن خون و جلوگیری از لخته های پلاکت در داخل رگ های خونی تا 50 درصد از سکته های قلبی جلوگیری میکند. بنابراین برای پیشگیری  از وقوع این نوع سکته و سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی  مرتب  ماهی و میگو مصرف کنید.

اسید چرب امگا 3 در ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد و ساردین و قباد و سفید و.... از میزان پروتئینی که باعث تشکیل پلاکت های آسیب رسان در مغز می شود می کاهد و از بیماری آلزایمر جلوگیزی می کند.

همچنین از مصرف ماهی از ناهنجاریهای روانی و مشکلات روحی می کاهد. زیرا ماهی نوعی اسید چرب خاص (د کوزاهگزانوئیک) دارد  که موجب افزایش سروتونین در پلاسمای خون شده ودر نهایت باعث کاهش افسردگی  و بیماری های  روحی می شود.

بهترین نوع ماهی . ماهی های پر چربی مثل کولی و آزاد و قباد و سفید و ساردین و کپور و تن و شاه ماهی است .زیرا در آبزیان  هر چه میزان چربی بالاتر باشد قدرت از بین بردن و کاهش بیماری های قلبی و عروقی  بیشتر  است. از آنجایی که چربی ماهی از نوع غیر اشباه شده است مضرات چربی های   اشباح شده را از بین می برد.

ماهی های روغنی  به خصوص قزل آلا و قباد سبب بهبود جریان خون می شوند که این خاصیت عامل مهمی در جلگو گیری از سکته های مغزی است.

خوب این تمام تحقیقات من در 3 روز توسط چند تا از بچه های گروه بود که جمع آوری و نکات مهم را گلچین کردیم و اون رو اول به استاد مان و پس از تآیید به شما دوستان عزیز انتقال دادیم امیدوارم که از این مطالب به دست اومده نهایت استفاده را بکنید و بهرمند شوید.

مواظب خودتون باشید دوستون دارم بای.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.